jävla pessoa!

Igår red jag min lilla tös med nytt träns, absolus ingen skillnad på henne men hon såg inte alls så fin ut i det, så jag tänker hålla mig till pullartränset förutom när vi tävlar & tränar Dressyr då får hon ha remont. Eftersom hennes pullar drar åt sig så mycket uppmärksamhet så vill jag inte ha det när vi tävlar dressyr för då är det ju hennes charm som ska uppmärksamma dommaren och inte hennes fluffiga träns. (: Hon gick iaf som en klocka igår & jag ska lägga upp bilder i ett inlägg sen. Man märker att hon orkar mer nu i galoppen och hur hon trampar under sig och jobbar med sån energi och glädje. Jag är verkligen glad över min "lilla" häst. Förstår mig inte på varför folk ska lägga ner så otroligt överdrivet med pengar på en häst när man i själva verket inte har råd. Ska man köpa en häst så ska man enligt mig inte behöva låna pengar bara för själva köpet, för alla som har häst vet att det inte är köpet av hästen som kostar, utan allt som kommer sen. 

Det tråkigaste är att när sen deras hästar blir sjuka eller kanske behöver en ny sadel så finns det inget som stoppar dessa hästägarna att låna mer och mer pengar. Ridning & framför allt hästar är en dyr hobby så innan man ger sig in i det på riktigt så bör man han en bra ekonomisk status. Det är iaf vad jag tycker.

Idag var det inte så varmt så jag cyklade till stallet vid tolv-ett tiden och fixade lite med mat & tog fram utrustningen, sen gick jag ut och borstade Mirre, hon fick på sig en "ny" (Dames gamla) grimma med texten "söt" på. Borstade henne och innan vi var klara började det småregna så jag skyndade mig sen gick vi in till stallet och tog på utrustningen. Idag valde jag att inte rida eftersom det gick så bra igår och jag planerar in en uteritt imorgon så jag longerade henne med den jävla pessoahjälptygeln, det värsta jävla skuntet jag någonsin köpt är det verkligen. Men mirre jobbade på fint i den dock sparkade hon mot den två gånger haha. Klädde av henne ute i hagen så vi skrittade av där när hon var lös, sen busade vi lite och försökte öva in trix, men mirre åt bara upp allt godis haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback