konsten att skvätta snö

Det var ett tag sen sist, men jag har inte ridit min häst speciellt mycket då bi båda har haft lite otur. Gårdagen spenderades i ullared och där blev det några fynd. På kvällen åkte jag bara snabbt ut till stallet och la upp kraftfoder, hö och vatten till min bus samt strödde.

Detta kom med mig hem:
Röda benskydd runt om. strl PONNY 249:-
Pelhambett strl 12,5 149:-
Longerlina Brun/beige 49:-
Röda transportskydd strl FULL 99:-
Oranget fleecetäcke strl 145 99:-
Luddig Stalltröja röd 149:-
Vit/silvrig stallväst 79:-
Jeans tunika 129:-
Vitt långlinne 49:-
skärp brun/mässing 39:-
smink, puder, eyelinder & ögonskugga.
våtservetter och en hovkrats! :D


<3

Idag så åkte jag ut till stallet för att rida bus i snön, jag fixade om henne ordentligt så hon blev glänsade. Idag fick hon på sig broddar och hennes pullarträns! :D Hon är så jäkla söt i det. Jobbade henne ganska mycket i skritten på vägen till galoppsträckan. Hon blev riktigt fin trots att jag red henne på vanligt bett och utan graman. Hästen blev helt galen när hon kom ut och fick springa. Hon blev helt lycklig och ville bara ge ge ge! Världens sötispötisthäst!

världens vackraste ute på tur. <3


När jag sadlade av henne så hade hennes sår på ryggen blivit mkt värre. Smörjde in det med idomin i hopp om att de ska bli bättre, ska prata med veterinären imorgon när vi ska vaccinera katterna. När jagk om hem så hade mamma lagat lunch och nu är hon iväg och handlar så vi ska äta hemmagjord pizza och semlor ikväll :)


Bus rygg.


Förresten!

Någon som känner någon söt människa som söker medryttarhäst? be personen höra av sig! =)

Har en kompis som ska få häst nu, så finns det någon som vet en billig & ledig boxplats runtom staffanstorp?


puss på er!


Kommentarer
Postat av: FRIDA VILTORSSON - Det mesta mellan häst & hov

Sv: jag tycker också att dem är jätte fula båda två, tycker det är mycket snyggare med vanliga läder stövlar

Postat av: klaru

fin blogg;*

2010-02-14 @ 20:58:29
URL: http://klaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback