looovly!

Mirre var helt underbar att rida idag, hon gick fint men dock hänger hon fortfarande i höger tygel, bli så frustrerad, idag fick hon ändå på en martingal för hon inte skulle slå med huvudet som hon kan göra när hon taggar på fältet. Det Hjälpte lite fast sen känner jag mig jävligt dåligt när jag inte kan rida henne utan den, för inte ska jag behöva ha en martingall bara för att rida henne på feltet. Jaja, får hoppas att det släpper snart, en sak som hjälpte för mig var när jag bytade hand på tyglarna så att jag höll höger tygel i vänster hand och vänster tygel i höger hand. Det hjälpte men det kändes inte säkert för fem öre! Haha, vi hoppade även över en brunn som var i fältet & hon hoppade så himla fint, men eftersom jag inte är van vid hennes språng så kommer jag efter och ibland råkar jag dra henne i munnen och då får jag lite panik inombords eftersom hon är så himla duktig och jag tar i henne då, men hon får iaf massa klappar när vi väl landat (:

Dehär med hjälmen får mig att bli jävligt fundersam, jag tror jag ska ha en lamicell, eller jag är nästan helt hundra på det. Har kollat på två olika modeller nämligen master & transformers och för tillfället så ligger master högst, men jag ska se när jag kommer till My One och kan kolla på hela utbudet, för det är ju verkligen inte samma i verkligheten som på bild, sen får jag ju se vilken modell & färg som passar mig bäst!

Master                                   Transformers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback