ingen ork

har ingen ork att skriva, men här kommer dagens praktik:

10-17,30
började med att packa hö och lägga in det till hästarna. Sen tog jag in någon häst till hovslagaren. sen skulle alla in så jag tog in alla, gav fölstona mat och sen fodrade jag hästarna & gick på lunch. efter lunchen så tog vi ut alla hästarna & jag borstade på en som sara skulle rida. under tiden hon red så putsade jag och la upp mat till hästarna. sen tog jag in en häst som skulle ridas sen och började borsta den. Då kom chefen in och sa att jag far tvungen att borsta på en annan häst eftersom han skulle ha den klar om fem minuter, så då gjorde jag det och fixa klart den. Sen så fortsatte jag borsta på den andra hästen och när hon va kvar så satte jag in henne i sin box för att sen ta in fölstona & ge hästarna mat och sen ta in dom.

* har lärt mig om hovbölder och hur de ser ut och hur man märker de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback