en o två o tre indianer

praktiken idag:
8-17,15
fodrade, sen tog jag ut hästar och efter det började jag mocka, när det var klart kastade jag ner massa halm och sen började jag packa höet, men när nästan alla påsar va klara så fick jag reda på att jag inte skulle ta av de utan av ett annat hö som vi skulle ta in, så vi fick kasta ut allt på gödselstacken och jämna ut det vilket tog en himlans tid & när det väl va klart så strödde jag klart i mina boxar och sopade rent. Hovslagaren kom idag igen så några hästar fick gå in och bli skodda sen reds någon häst & under tiden tog vi in hästarna & när de tuggat lite så fick de kraftfodret och sen gick vi på lunch. Efter lunchen så tog vi ut alla hästar utom två som skulle ridas så de borstades lite, sen gick jag upp och röjde på loftet eftersom det ska komma halm i helgen. Sen portionerade jag upp kvällsmaten i olika spannar och tvättade lite. Sen tog jag in och borstade en häst som vi skulle longera så hon blänkte, sen klädde vi på henne gjord och tränsade sen gick sara ut och gick med henne medans jag la in maten till hästarna. Sen longerade vi hästen och jag fick genomgång på hur dom vill ha sina hästar arbetade i linan. när vi va klara med det så tog vi in stofölna och borsta dom sen slutade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback