dagen idag

Praktiken idag, Började klockan 8 och gick hem ca halv fem.

Under dagen har jag fått intruduktion av alla hästarna vilket man väldigt snabbt glömmer, men några sitter kvar. Tog ut alla hästar och mockade och strödde. Sen fick jag göra höpåsar och sopa stallgången ex antal gånger. Fodrade och tog in hästarna vid tolv, sen gick jag på lunch. Efter lunch så tog jag ut hästarna igen och smörjde massor av utrustning. Borstade på en fin häst som tydligen var stallets gamling född 98, haha. Sen fick han gå ut i hagen tillsammans med de andra tills de skulle in någon timme senare. När vi tagit in fölstona så borstade vi på dom. La upp eftermiddagsmat samt satt betfor och fölstomat till morgondagen, sen fick jag åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback