aou!

Praktiiik idag med, kors i taket.

Började 8 & slutade kvart över fem.
började med att släppa ut hästarna samt att mocka och ströa, när det var klart skulle jag sopa medans en tjej red första hästen. När jag sopat klart så gjorde jag höpåsar, usch vad dammig den balen var idag, hoppas att det nya är bättre! för vi skulle få in en ny bal så packade jag upp allt som var kvar av den gamla balen så det blev både till idag och till imorgon, dammet och skiten som va kvar slängde jag ut och kastade på gödselstacken. La sen in middagshöet och sopade i gångarna efter mig. Sen tog vi in alla hästarna och jag fick världens nit på min axel av en av hästarna och det gjorde så otroligt ont & jag känner smärtan ännu! Sen gick jag på lunch och när jag kom tillbaka så smörjde jag lite träns & grimmor i väntan på den andra tjejen skulle komma. Vi tog ut hästarna och hon började fixa vid en medans jag smörjde en sadel och vi snackade lite. När hon gick ut med Nova som hon skulle rida så tog jag in Nike och började rykta henne. Hon var inte speciellt smutsig så jag jobbade hårt för att få fram den smutsen som satt långt in. Arbete ger resultat och när hästen var sadlad och klar så glänste hon som bara den. Hon skulle bli riden av ägarens dotter & det gick jättebra. Under tiden hon red (tjejen jag jobbar med var där inne med dom) så la jag upp eftermiddagskraften & la in den till dom. Satte även betfor till morgondagen och frukost till fölstona. Sen tog vi in alla hästar & borstade fölstona sen var min dag slut. (: skööönt med helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback