26/8

åh vilken dag!
Jobbade 8-17,15
började med att fodra hästarna sen släppte vi ut dom, jag mockade sen fölboxarna vilket tog en jävla tid, sen strödde jag och spåade gården medans de andra var hos veterinären med en häst. Höpåsarna gjorde jag oxå, sen när de kom hem igen så tog vi in hästarna och fodrade sedan va de lunch. efter lunch´åkte hästarna ut och jag fick smörja lite utrustning & tvättade golvet i sadelkammaren. Sen tog jag in en häst som skulle hopptränas och gjorde vid henne. Var sen med och assisterade som hinderhöjare när hon hoppade, när hon hoppat klart och började rida av så gick jag ut och började ta in hästarna. När den hästen som hoppat var färdig och avborstad så tog vi in fölen & fölstona samt borstade dom, sen fick jag gå hem.

* har lärt mig hur vetekli ser ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback